Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Politologija>Švietimo epochos politinė mintis
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Švietimo epochos politinė mintis

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Įvadas. Švietimo epocha: istorija ir idėjos. XVIII amžiaus švietėjai. Džonas Lokas. Volteras. Žanas Žakas Ruso. Žanas Meljė. Johanas Gotlybas Fichtė. Imanuelis Kantas. Adamas Smitas. Šarlis Monteskjė. Biografija. "Persų laiškai". "Apie įstatymo dvasią". Politinės mintys. Išvados.

Ištrauka

Šviesos sąvoka XVIII amžiuje įgyja naują svarbią reikšmę. Dabar šviesa minima kiekvienąsyk, kai kalbama apie protą, laisvę ar didelę laimę. Ji atsispini sąvokose, kuriomis apibūdinamas šitas amžius.
"Turėk drąsos naudotis savo paties protu!" Tai Imanuelio Kanto suformuluotas Švietimo epochos šūkis. Žmogus galų gale turi pradėti savarankiškai ir kritiškai mąstyti, t.y. ne tik kartoti arba daryti tai, ko kiti iš jo reikalauja, o susidaryti savo paties nuomonę. Tai padaryti jam padės protas, t.y. gebėjimas vadovautis tam tikru metodu: žmogus suvokia tik tai, ką patiria savo juslėmis. Iš šių potyrių logiškai mąstydamas jis privalo spręsti apie tai, kas tiesiogiai nepatiriama, sakykime, apie gamtos dėsnius. Kiekvienas žmogus turi protą, visi juo lygiai gali naudotis, todėl šis protas dar vadinamas prigimtiniu. Daug rašytojų ir filosofų įsijungė į švietimo epochą.
Taigi Švietimui būdinga tai, kad individas remiasi savo protu ir mąsto savarankiškai. Dėl to Švietimui dar būdingas atsiribojimas nuo tradicijos ir autoriteto, pagarba laisvei bei požiūris, kad visus klausimus galima išspręsti remiantis protu. Iš abejojimo tradicija bei autoritetu kyla kritiška laikysena religijos atžvilgiu: iš religijos mėginama pašalinti "prietarus" ją išbandant protu ir pakeičiant racionalesniu pamaldumu. Ypatingas švietėjų nuopelnas – religinių bendrijų savitarpio tolerancija. Būdingas reiškinys yra deizmas: Dievas sukūrė tobulą pasaulį, tačiau daugiau į jį nebesikiša.
Aptarsime švietimo epochą, XVIII amžiaus garsiausių švietėjų mintis, o taip pat svarbiausią Šarlio Monteskjė darbą "Apie įstatymo dvasią".

DARBO OBJEKTAS – švietimo epocha, epochos politinė mintis.


DARBO TIKSLAS – atskleisti švietimo epochos esmę, švietėjų politines mintis, pagrindinius principus ir vaidmenį visuomenės gyvenime.


UŽDAVINIAI:

• Apžvelgti švietimo epochos istorinis, kultūrinis kontekstas;
• Panagrinėti garsiausių XVIII amžiaus švietėjų politines mintis;
• Tarpusavyje palyginti švietėjų politines mintis;
• Paanalizuoti Šarlio Monteskjė darbą "Apie įstatymo dvasią".


METODAI: mokslinės, metodinės literatūros analizės. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-18
DalykasPolitologijos kursinis darbas
KategorijaPolitologija
TipasKursiniai darbai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai7
Dydis29.09 KB
Autoriusaiste
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas5
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Svietimo epochos politine mintis [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 12 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 5 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą