Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Politologija>Regioninės politikos raida Europos Sąjungoje (ES)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Regioninės politikos raida Europos Sąjungoje (ES)

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061
Aprašymas

Įvadas. Regioninės politikos raida Europos Sąjungoje (ES). Europos Sąjungos (ES) regioninės politikos istorija. Europos Sąjungos (ES) struktūriniai fondai. Finansavimas pagal tikslus. Pasirengimo narystei Europos sąjungoje programos. Socialiniai ekonominiai skirtumai po Europos Sąjungos (ES) plėtros. Lietuvos, Danijos ir Švedijos regioninė politika ir teritorinis planavimas. Lietuvos regioninė politika. Lietuvos, Danijos ir Švedijos regionų teritorinis planavimas. Danijos ir Švedijos partnerystės reikšmė Lietuvai. Politinės Danijos ir Švedijos partnerystės reikšmė Lietuvai. Ekonominės Danijos ir Švedijos partnerystės reikšmė Lietuvai. Bendradarbiavimas įgyvendinant regioninę politiką. Ignalinos atominės elektrinės, Bornholmo ir Skonės regionų atvejai. Ignalinos atominės elektrinės regiono atvejis. Skonės regiono (Švedija) atvejis. Bornholmo regiono (Danija) atvejis. Partnerystė regioninėje plėtroje. Partnerystės tarp regionų pradžia. Verslo ir pramonės vystymas regionų plėtroje. Verslas ir pramonė Bornholmo regione. Verslas ir pramonė Skonės regione. Verslas ir pramonė Ignalinos atominės elektrinės regione. Parama smulkiam ir vidutiniam verslui Bornholme ir Ignalinos atominės elektrinės regione. Paslaugų verslui tinklo įstaigų veikla Ignalinos atominės elektrinės regione. Bornholmo verslo centras. Bornholmo paramos pradedantiems verslininkams tinklas. Išvados.

Ištrauka

Bendra charakteristika. Nuo pat Europos Bendrijos, o vėliau – Europos Sąjungos egzistavimo pradžios ši organizacija vienijo skirtingas, nevienodo ekonominio išsivystymo lygio valstybes, tačiau į kuriamą bendrąją rinką visos sąjungos narės priimtos lygiomis teisėmis. Daugėjant Europos Bendrijos narių, didėjo socialinė ir ekonominė diferenciacija tarp senųjų ir naujųjų narių, todėl pradėta įgyvendinti sanglaudos politika. Laikui bėgant ji irgi plėtėsi, įgijo daugiau ją įgyvendinančių priemonių, apėmė vis daugiau ir daugiau sričių – pradedant ekonomika ir baigiant piliečių integracija į visuomenę.
Lietuva ilgą laiką nežinojo nei kas yra regioninė politika, nei kaip ji įgyvendinama. Pareiškus norą jai tapti ES nare, šalyje imta apie tai kalbėti, pradėti vykdyti moksliniai tyrimai, imta svarstyti, kokiomis priemonėmis regioninę politiką reikia įgyvendinti, kokią administracinę sistemą reikia suformuoti jos efektyviam veikimui. Tuo pat metu imta analizuoti užsienio valstybių patirtį šioje srityje teoriniame ir praktiniame lygmenyse. Įvairios institucijos, organizacijos, draugijos ir pan. ėmė bendradarbiauti su Vakarų Europos valstybių institucijomis ir organizacijomis. Tarptautinis bendradarbiavimas ir dalijimasis patirtimi tapo neatsiejama regioninės politikos dalimi. Todėl dabar sanglaudos politika yra įgyvendinama ne tik finansinės paramos labiau ekonomiškai atsilikusioms šalims teikimu, bet ir jų įtraukimu į Europos šalių šeimą, padėjimu joms adaptuotis prie naujų sąlygų, pamažu integruotis į Europos Sąjungą dar iki integracijos sutarties pasirašymo ir po jo.
Nors Lietuva ES struktūrinės politikos požiūriu yra vienas pirmojo tikslo regionas, tačiau ji yra suskirstyta į smulkesnius regionus, paprastai apimančius atskirų apskričių teritorijas (pvz. Vilniaus, Kauno, Panevėžio, Utenos regionai). Visai kitoks, unikalus yra Ignalinos AE regionas, sukurtas 2002 m. kaip probleminis regionas Ignalinos AE uždarymo kontekste. Jį sudaro trys Utenos apskrities savivaldybės: Ignalinos rajono, Visagino ir Zarasų rajono. Jose, uždarant atominę elektrinę, labiausiai jaučiamos to neigiamos pasekmės.
2005 metų birželio 27 – liepos 10 d. dalyvaudama Šiaurės Ministrų Tarybos finansuotoje stažuotėje Bornholmo (Danija) ir Skonės (Švedija) regionuose, susipažinau su jų regionine politika, jos uždaviniais, įgyvendinimo metodais. Kiekvieną dieną susitikdama su įvairių regioninės plėtros sričių specialistais, betarpiškai bendraudama su jais, supratau daugybę man iki šiol nepažintų dalykų, galėjau palyginti tuos du regionus su Ignalinos AE regionu, kuriame gyvenu ir dirbu, o vėliau paruošti šio magistrinio darbo tezes regioninės plėtros srityje.
Tyrimo aktualumas. Įgyvendindama ES ir savo nacionalinę regioninę politiką, Lietuva negali apsieiti be bendradarbiavimo su kitomis valstybėmis, o jos regionai - su tų valstybių regionais. Išskirtinėmis teisėmis nuo 2002 m. gyvuojantis Ignalinos AE regionas, būdamas Euroregiono "Ežerų kraštas" dalis, 2004 m. įgyvendinamo INTERREG IIIB projekto metu užmezgė bendradarbiavimo ryšius su Skonės ir Bornholmo regionais, tačiau šis bendradarbiavimas beveik nutrūko, nors šie regionai turi didelę patirtį regiono plėtros srityje, kuria galėtų dalintis ir keistis su Ignalinos AE regionu.
Šio tyrimo objektas yra sąlygos Ignalinos AE regiono (Lietuva), Skonės regiono (Švedija) ir Bornholmo regiono (Danija) bendradarbiavimui ES regioninės politikos srityje bei verslo plėtros priemonės įgyvendinant Ignalinos AE, Skonės ir Bornholmo regionų plėtrą.
Moksliniame darbe nagrinėjama problema yra praktinis regionų bendradarbiavimo klausimo sprendimas Lietuvos narystės ES kontekste.
Šio darbo tikslas – parodyti bendradarbiavimo tarp Ignalinos AE, Skonės ir Bornholmo regionų (arba trijų ES valstybių narių – Lietuvos, Danijos ir Švedijos – regionų) svarbą bei sąlygas jam vystytis regioninės plėtros srityje, akcentuojant verslo plėtrą regionuose.
Uždaviniai:
- Pristatyti ES ir Lietuvos regioninę politiką;
- Pristatyti Lietuvos, Danijos ir Švedijos politinį ir ekonominį bendradarbiavimą ir jo svarbą;
- Pristatyti Ignalinos AE regioną kaip probleminį Lietuvos regioną ir jo savitumus;
- Pristatyti Bornholmo ir Skonės regionus kaip pavyzdinius įgyvendinant verslo plėtrą;
- Išsiaiškinti, kokios institucijos analizuojamuose regionuose gali bendradarbiauti įgyvendinant juose verslo plėtrą, kokią patirtį viena iš kitos jos gali perimti.
Šiame darbe ketinu pagrįsti šias hipotezes:
- Įgyvendinant regioninę politiką Lietuvai reikalinga bendradarbiauti ir semtis patirties iš Švedijos ir Danijos;
- Ignalinos AE regiono socialinei ir ekonominei plėtrai turi būti suteiktas ypatingas dėmesys įgyvendinant Lietuvos Respublikos regioninę politiką;
- Ignalinos AE regionas, vystydamas smulkų ir vidutinį verslą bei pramonę, gali dalintis patirtimi su Skonės (Švedija) ir Bornholmo (Danija) regionais.
Šiame moksliniame darbe atsiribojama nuo:
- Išsamaus Euroregionų (konkrečiai – Euroregiono "Ežerų kraštas", kurio dalis yra IAE regionas) bendradarbiavimo su Skonės (Švedija) ir Bornholmo (Danija) nagrinėjimo;
- Kultūrinio bendradarbiavimo tarp regionų nagrinėjimo;
- Kaimo plėtros regionuose nagrinėjimo.
Šiame darbe analizuojamos sąlygos Ignalinos AE, Skonės ir Bornholmo regionų bendradarbiavimui. Priemonių, reikalingų jam įgyvendinti, išsami analizė reikalauja atskiro tyrimo, kuris paliekamas ateičiai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-01-13
DalykasPolitologijos diplominis darbas
KategorijaPolitologija
TipasDiplominiai darbai
Apimtis57 puslapiai 
Literatūros šaltiniai61
Dydis171.15 KB
AutoriusRemigijus
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Regionines politikos raida Europos Sajungoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą